LAILA RØRTE HJERTET MITT!

Hils på vakre Laila.  Hun har rørt hjertet mitt så utrolig. Jeg både smiler og gråter av hennes sterke livshistorie. Den vekker både minner, lengsler og håp i meg. Jeg ser utrolig mye  av meg selv henne.  Mer enn jeg trodde var mulig.

Det var en fredagskveld for en stund jeg tilfeldig la merke til henne.  Jeg la merke til smilet hennes før rullestolen. Hun smilte så ekte og lyste livsglede. Strålende vakker.

Laila er et år yngre enn meg. Hun har også cerebral parese  Hun er vokst opp i India men har studert i USA. 

Hun har som meg alltid hatt et godt forhold til familien sin. Spesielt moren. 

Ellers er hun glad i musikk. Hun har til og med komponert en flott sang hun har vunnet pris for.  I det populære bandet som hun skrev sangen for var det en mann hun tapte hjertet sitt fullstendig til. 

Jeg gikk selv ti år tilbake da hun fortalte hvor sterk og håpløs kjærligheten kan føles. Jeg husker så inderlig godt hvordan jeg selv hang i armene på han jeg aldri kunne få men aldri har sluttet å elske. 

Men livet til Laila tar en uventet vending når hun møter Khanum en indisk, blind jente. De blir nære venninner og etterhvert kjærester og samboere. 

Jeg har ikke opplevd lignende men tvilen og usikkerheten lever i meg også. Følelser jeg aldri så komme har også pompet igjennom mitt blod.

Her er hun med sin nære venn Jared. Laila viste meg at jeg ikke er alene med mitt levende håp om å finne veien til kjærligheten. Hun beviser det jeg allerede vet at man kan ha et like rikt og levende liv selv om har en funksjonsnedsettelse. Jeg blir også rørt og varm i hjertet da hun forteller om sitt nære og fine forhold til mammaen sin. 

Jeg kjenner meg så inderlig igjen.  Hun har som min mor alltid har  vært oppofrende og tilstede for datteren sin hele livet. Jeg gråter når jeg ser Lailas øyne fylles med tårer i frykt for å miste mammaen sin. Hun er ikke alene om å kjenne på det.   Bare dem som har hatt foreldrene sine så nært på seg som oss kan forstå hvilket mektig bånd som oppstår og  hvor lammende og stor frykten for å miste dem er og ofte blir for mange i samme situasjon.

Mitt møte med Laila ble sterkt, vakkert og tåredryppende. Hun ga meg både en tankevekker og et nytent håp.Håp om en fremtid med lys, kraft, glede og kjærlighet. Lyst til å møte henne du også?

 

Da må du også se filmen Margarita, with a straw. Du finner den med engelsk tekst her

Etter og ha sett filmen tørket jeg tårene og smilte og tenkte : Filmen var så nær og levende fortalt at jeg ble forelsket. Bollywood filmer blir aldri det samme etter denne. Det jeg tenkte på etterpå var :  Jeg håper jeg møter et menneske som henne en dag. Gjør jeg det vil jeg kanskje oppleve den  store kjærligheten jeg drømmer om.

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg