JEG TÅLER IKKE Å SE TRYNET HENNES….

Følelsen av anger og savn kommer til meg innimellom. Jeg lærte på den harde måten at man aldri burde gå i mellom to venner som er i konflikt på hverandre. Gjør du det kan du tape både dyrebar tid og vennskap. Det ble en dyrebar lærepenge i livet. 

Jeg har fra tid til annen opplevd  venner stå i konflikt med hverandre. Jeg har opplevd det selv også. En kamerat bodde i sin tid med en av jentene som i sin tid var en av de værste til å utfryse meg på skolen. Jeg husker så godt hvordan hun unngikk blikket mitt i voksen alder enda hun visste jeg omgikk samme kamerat som hun bodde i kollektiv med. Jeg husker hvor kleint det var når vi tilfeldig møtes ute en kveld og hun kastet seg om halsen på han mens hun gjorde som jeg var luft selv om jeg satt ved siden av ham og vi feiret min bursdag ute på restaurant. Den dag idag tåler vi ikke trynet på hverandre og slik vil det nok forbli for alltid. 

Jeg har opplevd og stå midt i mellom også. Jeg har kjent på hvordan det er å bli dradd hit og dit hvor mennesker har ønsket jeg skulle velge side.Jeg har kjent hvor lett det er og bli påvirka av andres meninger spesielt når det står mellom din beste venninne og en annen. Jeg tapte i sin tid dyrebar tid med en venninne på grunn at jeg vakla for mye i en konflikt som jeg egentlig ikke engang var en del av. Idag er denne venninnen død og jeg sliter innimellom med samvittigheten over at jeg ikke tok et fastere grep om valget mitt og dermed tilbrakte mer tid med henne. Trøsten får være at jeg heller aldri valgte henne helt bort. Jeg valgte aldri noen over hverandre.  Men noen konflikter er dypere enn andre dessverre. Noen konflikter blir aldri løst det ligger rett og slett for mye fortid og vonde opplevelser bak. 

Jeg har fremdeles venner som ikke tåler trynet på hverandre. Jeg hører det på stemmene deres. Oppgittheten og forbannelsen. De vet ikke  at det gjør meg opprørt og trist. Jeg hater når folk skal fortelle meg at jeg er naiv og kommer til å bli dypt såret Jeg nekter å velge noens side uansett.   Alle vennene mine er mine venner av en grunn. Det er ikke dermed sagt at jeg bifaller alt som har blitt sagt og gjort og det er sikkert deler av historiene jeg ikke vet men la meg høste den godhet jeg ser i hver enkelt. Livet er for kort og rått til å spinne rundt i konflikter. Jeg trenger alle jeg har.  Jeg håper du ser den og ikke er noen mindre glad i meg fordi jeg er venn med et menneske  du ikke liker trynet på? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg