ANBEFALT OG IKKE KOMME PÅ KONSERT!

Du leste riktig. Idag ble jeg anbefalt og ikke komme på konsert i Foynhagen i Tønsberg. ” Vi vil prøve og tilrettelegge og hjelpe til, men toalettene er oppe på et platå og man får ikke rullestol inn dit. Konserten er også stående, så jeg tror dere vil se lite. Beklager, men jeg vil nesten anbefale dere og ikke komme. “

 

Jeg sitter nesten målløs tilbake.  Glede og forventning blir forvandlet til en stein  i magen av skuffelse og irritasjon. Jeg hadde gledet meg til to enkelt konserter i sommer hvor den ene var med Kurt Nilsen.  Festivaler avstår jeg blankt, på grunn av dårlige toalettforhold og et hektisk folkehav. Jeg har prøvd, og sitter igjen med et grusomt kjedelig minne. Men jeg har aldri opplevd at en arrangør faktisk har frarådet meg fra komme. Jeg vet ikke hva jeg føler. Paff. Skuffet. Jeg føler som jeg har blitt tatt fra en glede.  En glede som betyr mer enn de fleste forstår. Konserter er for meg et pusterom. 2 timer hvor jeg stenger alle inntrykk, såre tanker og utfordringer ute. Sommer er en tid hvor jeg daglig må svelge den sorgen det er og ikke få kommet meg på ferie. Musikken kan de ihvertfall ikke ta fra meg, skrev jeg forrige innlegg. Men jammen fikk noen knust den gleden også. 

Universelt utforming er uhyre viktig for deltagelse, jobb og i denne forbindelse med fornøyelser. Det få vet er at jeg sitter med vond rygg etter et fall på et toalett på en annen konsert sist uke. Et toalett som det var umulig og komme inn med rullestol og hvor det ikke var håndtak og holde seg i det hele tatt. Det finnes ikke moro i det hele tatt. Man blir sta, oppjaga og stressa. Dette er  virkelig den siste type oppmerksomhet  og opplevelse man ønsker seg.  Kurt Nilsen skal jeg da alltids få hørt en annen gang, men da et sted det er tilrettelagt og hvor jeg føler meg velkommen.

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Veldig bra du skrev om det ! Slik at folk blir klar over alt diskriminering som skjer i samfunnet og rundt oss! Helt sykt at vi må oppleve dette i 2017

    2. Hei Silje!
      Først og fremst; Takk for at du belyser viktige spørsmål som vi artistleverandører godt kan fokusere mer på overfor våre samarbeidspartnere på arrangørsiden.
      Jeg har i kveld snakket med arrangør og fått gjengitt deres innstilling til saken og de kjenner seg ikke helt igjen i kritikken. Foynhagen ønsker og tilrettelegge så godt de kan etter forholdene, selv om konserten er stå-konsert.
      Jeg ber ydmykt om at du sender meg en mail med din kontaktinformasjon så skal vi finne en fin løsning for deg.
      Med vennlig hilsen
      Kim Nordbæk,
      Bookingagent for Kurt Nilsen
      i Nordic Live AS

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg