10 TING JEG GJERNE VIL OPPLEVE FØR JEG DØR.

Er det en ting vi mennesker vet med sikkerhet er det at vi skal dø. Her er de tingene jeg drømmer sterkest om å få oppleve før jeg ble lagt i en kiste. 





1. Å oppleve ekte kjærlighet en eneste gang i livet. Å våge å satse for rett og slett å finne ut av mitt eget nokså turbulente følelsesliv.

2. Reise til London å oppleve en musikal. Dette har vært en kampsak i flere år nå, da stivbente regler innenfor kommunal BPA hindrer meg i å få denne drømmen oppfylt.  Men en vakker dag håper jeg at jeg kan få oppleve min livs drømmereise.

3. Drømmen om å eie en liten hjerteknuser av en hund blir bare større og større. Jeg er vokst opp med hund og vet hvor mye kjærlighet, kos og ikke minst selskap man kan oppleve igjennom en hund. Om det blir realitet er uvisst men ønsket vokser seg bare sterkere og sterkere i hjertet og sjel.


4. Å få oppleve Celine Dion live.

Dette har jeg ønsket i årevis da hun er en av mine største favoritt sangerinner fra barndommen. Noe som er koselig å tenke på er at min avdøde venn Jan Werner fikk møte henne og fikk senere et personlig brev der hun skrøt hemningsløst av stemmen hans etter og hørt på en av Cdene hans.

5.  Å forsatt engasjere meg i samfunn og spesielt rettigheter og likestilling for funksjonshemmede. Det vil alltid være viktig og holde hode kvikkt og interessert og ikke minst å være med på å gjøre en forskjell for andre. Tanken er å kunne engasjere seg enda mer i organisasjons arbeid i fremtiden.

6. Å skrive en eller flere tekster som blir såpass merke til at mennesker kan finne styrke og trøst i nå men også etter min død.

7. Å oppleve øyeblikk og gode stunder der jeg kjenner på min egen frihet og selvstendighet på tross av at jeg lever et liv med assistanse vil det alltid være viktig for meg og bevare og opprettholde min frie vilje i mitt eget liv, uansett hvor kranglete kroppen blir og hvor mange assistenter som vil komme og gå i løpet av mitt liv vil jeg eie mitt eget liv og styre det selv så lenge jeg kan.

8. Å følge tantebarna så lenge jeg kan på livets vei, De 5 nydelige menneskene er noen av de jeg er aller mest glad i mitt liv. Jeg håper jeg får oppleve både at de gifter seg og får barn. Stundene jeg har med tantebarna er noe av det aller mest verdifulle livet mitt gir.

9. En gang i livet hadde vært stas å samle menneskene jeg er glad i til en stor fest. En fest med god mat, vin og masse god musikk. Kanskje jeg kunne få en helt spesiell venninne til å synge også. Da måtte du ha sunget “Allways there” vennen…. For det gjenspeiler så sterkt vennskapet vårt.

10.  Dette er nok gjensidig hos begge “søstrene” mine. Men jeg håper jeg får bevare vennskapene til mine aller beste og nærmeste venninner til jeg selv går i graven.

De er på hver sin måte helt uerstattelig for meg og jeg klarer ikke tanken på å skulle leve uten dem og alt de gode de tilføyer livet og hjertet mitt med. Birgitte vil jeg sitte på gamlehjemmet med. Febe er ankret mitt. Tryggheten min. Hun jeg vet nærmest vil være som en livbøye når livets største sorger vil prøve å ta knekken på hjertet mitt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg