HVERDAGENS SMÅ VIKTIGE GLEDER.

Er du flink til å stoppe opp i hverdagen og kjenne på livets små, viktige gleder? Det kan være et hyggelig besøk, en god samtale, et godt måltid eller rett og slett en god latter. Livet er aldri perfekt men inneholder gode øyeblikk.

SONY DSC

Eplekake, sjokolade, brus og kaffe smakte godt selv på en vanlig tirsdag. Høsthygge hos foreldrene mine sammen med storesøster, svoger og mine to eldste tantebarn.

 

Dette er min bestevenninne Birgitte. Vi har vokst opp sammen og er flinke til å både engasjere oss i saker vi brenner for og slappe av og hygge oss sammen.

 

Vi elsker serier og gjerne med noe ekstra godt å knaske på. 

 

Torsdag er min favoritt dag med kveldsvakt med assistent OG gode venninne igjennom mange år Marita.

I går laget vi taco, så film og skravlet. 


 

Det er så viktig og ta vare på og holde fast ved hverdagens små gleder. 

Det er så lett å tenke om jeg bare kunne vært der og der og gjort ditt og datt. Timeantallet med BPA er avgjørende for hvor stor livs utfoldelse  og frihet man får igjennom sin brukerstyrte hverdag. Jeg har fremdeles  for lite timeantall til å kunne delta på mye. I helgen holdes en viktig skandinavisk konferanse i Oslo om BPA som jeg dessverre går glipp av på grunn for lavt timeantall til overnatting over flere dager.  Det skal også sies at kommunalt BPA er også meget strenge på overtid.  Det er forsatt mange ting og ta tak i. Flere kamper å kjempe.  

I mellomtiden nyter jeg og endelig ha falt til ro i hverdagen. Det er viktig og ha drømmer og tanker for fremtiden. Å ønske seg fremover.

 Men man skal heller ikke  glemme de små, viktige gleder man kan få med seg på veien mot større mål.  

 

 

3 kommentarer
    1. Veldig enig vennen 🙂 små ting er viktig å sette pris på 🙂 det er vi veldig flinke til. Kos meg mye med våre serie og jentekvelder <3 det trenger vi begge tror jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg