MITT LIV!

 

 

Mitt liv

Min pust og mine hjerteslag.

Mine triumfer og mine nederlag.

Min glede blir alltid større ved å dele.

Jeg elsker glad latter og gode smil.

I slike stunder er det ekstra godt å være til.

Mine sorger, skuffelser og tvil.

Stunder hvor jeg lurer på om jeg er bra nok og om jeg strekker til?

Det sies at man skal elske seg selv. I tunge studer er det vanskelig og ikke bli hard og kritisk mot seg selv.

Mitt liv mine forutsetninger. Min styrke og mitt mot.

Jeg forventer ikke å forandre verden og utrette noe stort.

Men jeg vil leve livet mitt å føle at jeg har verdi. Jeg vil føle meg lykkelig og fri.

Mitt liv og mitt alene ved livets slutt må jeg også møte døden alene.

Livet er vakkert, underlig og stort. Selv om man er både svak og sterk må man huske på at livet i seg selv er et mesterverk.

Diktet ble skrevet i 2012.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg