LEWI MIN NYE STORE MUSIKALSKE HELT!

Lewi Bergrud hadde jeg knapt hørt navnet på, langt mindre hørt han synge da jeg gikk på konsert med han. Men stemmen hans traff meg ved første strofe og ga meg håp om en ny musikalsk vår.

Vi mennesker trenger å fornye oss. Oppleve noe nytt og finne ny inspirasjon og glede. Det er slik jeg følte det da jeg hørte Lewi synge for første gang. Stemmen og for ikke å snakke om tekstene traff meg i hjertet som en varm sommer bris midt på vinteren. Stemmen var stødig. Særegen og sjarmerende der han synger på Toten dialekt. 

Musikk er en stor del av sjelen og hjertet mitt. En viktig del som gir livet krydder og glede til hverdag og fest. Jeg elsker musikk og mange ulike sjangere samtidig er jeg litt for glad i det trygge og gode. Artister som jeg kan ut og inn. Jeg vet hva jeg får på konsertene deres. Det er som å komme hjem på en måte.  Men av til lar jeg meg vilt begeistre av noe nytt og ukjent. Det er som det åpner seg et nytt musikalsk landskap foran meg. En ny eng til å både danse og hvile i.

Lewi har blitt en stor musikalsk helt på rekord tid. Tekstene gir styrke og trøst. 

Stjerneregn er en fengende låt i kjærlighetens og vennskapets tegn. 

_C0zo6_rkeI

“Sov nå” Teksten traff meg så. Rørende, sterk og trøstende sang til dager hvor livet kanskje føles ekstra strevsomt. 

K-ebAvsM-Qw

Mayday​: En sterk sang om og bli reddet når det er som verst men kanskje også om å la noen få komme nær når livet er som tyngst.


Lewi skriver og lager musikk med ekte følelser og har en formidlings evne av en annen verden.Det fikk jeg virkelig kjenne på kroppen under en julekonsert i fjor. Mot slutten av konserten drar han i gang med en julesang han skrev etter og ha mistet faren sin for noen år tilbake. “I englenes kor” het den. Jeg har ikke blitt så grepet av sang på lang tid. Jeg strigråt. Kjente på savn, sorg og bekymringer men også håp. Jeg ser også skuldrene til bestevenninna som sitter foran meg i raden riste voldsomt  av gråt. ” Jeg knakk helt sammen” sier hun og gir meg en god klem etter konserten. Vi er enige om at det er den fineste julekonserten vi har vært på flere år. 

Kjære Lewi! Du sa på julekonserten i fjor at det betyr mye å få høre at folk setter pris på låtene dine. Det kan jeg skrive under på. Jeg setter  stor pris på å få vandre i ditt vakre musikalske landskap. Jeg digger ditt fine, lune, sterke musikalske uttrykk. 

Nye impulser gjør godt. De er viktig!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg