A- HA FOR EN FANTASTISK OPPLEVELSE……..

 

Foto : Ron Jansen

Den 6 juli ble jeg med på Kongsberg jazz Festival med en vennegjeng for å oppleve et av Norges beste band, selveste A-ha. Musikkelsker som jeg er takket jeg ja på sekundet, men fordi jeg hadde  dårlig erfaring med rullestol på andre festivaler jeg har vært på, var jeg både skeptisk og litt engstelig på hvordan dette skulle gå. 

 

Men la meg si det først som sist Kongsberg jazz festival innfridde på alle punkter fra første stund. Jeg var i himmelen. Alt lå til rette for at dette skulle bli en stor og uforglemmelig konsertopplevelse og DET ble det!

Foto : Ron Jansen

Et folkehav av mennesker gir en stemning som knapt kan beskrives med ord, Nærmere 11 tusen mennesker applaudere, jublet og sang for og med A-ha denne svale, deilige sommerkvelden. Man føler man er med i et stort, positivt fellesskap full av energisk glad energi. Jeg har som sagt alltid elsket musikk og jeg har mang en konsertopplevelse bak meg, men på grunn av dårlige erfaringer har jeg oppsøkt få festivaler eller store konsertarena de siste årene. Ene og alene på grunn av tilgjengelighet, dårlige HC toaletter og følelsen av å sitte i evig trengsel. Derfor er det ekstra hyggelig å si at denne konsertopplevelsen ble den mest positive og beste jeg har hatt på en festival noensinne. Jeg hadde virkelig ikke trodd dette på forhånd, men det jeg tenkte mens jeg satt der og jublet og koste meg til musikken, var at jeg vil tilbake hit.  Jeg vil oppleve flere konserter i dette formatet. Festivaler og folkehav gjør jo bare opplevelsen enda bedre og større, og når det var så godt  tilgjengelig og tilrettelagt som der med et stor og romslig HC toalett og stor arena for et  ubegrenset antall rullestoler, finnes det ikke en hindring og eller bekymring i verden. Bare pur ren musikalsk lykke. 

 : Foto Ron Jansen

 

A- ha var så flott live som jeg hørt flere både og nære har sagt i årevis. Det var full trøkk,  magisk og tøffe lyseffekter​ sceneshow fra første strofe og hitene kom som perler på en snor. 

Foto : Ron Jansen

Cry Wolf, Take on me og min personlige favoritt Crying in the rain for å nevne noen. 

Foto er privat.

Jeg ønsker å rette en stor takk til A-ha for en uforglemmelig fantastisk konsert og viktigst av alt Kongsberg jazz Festival som for meg personlig visket ut et hvert dårlig festival minne, og viste at med god tilgjengelighet kan man lett gi et hvert publikum den fantastiske, gode festival følelsen.

TUSEN HJERTELIG TAKK! At jeg kommer tilbake neste år, kan dere være sikker på <3 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg